Díkybohu, máme na výběr

14. 06. 2013 13:44:00
Říkám si:„Je tohle možný?“ Sedím v čekárně u doktora. Je plná postarších lidí, kteří si evidentně myslí, že mají u doktora přednost a že já přeci počkám. Ale já nechci čekat! V krku mi vyrostly mandle do takových rozměrů, že nemůžu ani polykat. Bolí mě hlava. Myslím, že mám horečku.

„Ale to nevadí, já počkám, já mám času dost.“ Myslím si, když mě předbíhá už třetí důchodkyně.

Zavrtím se na židli, zdá se mi, že usínám. A tu si mě všimne sestřička, která zrovna otevřela dveře. Ptá se mě, co potřebuji a já si musím přiznat, že pravděpodobně antibiotika. Bohužel, sama už tu léčbu mými domácími čaji a vývary nezvládnu.

Ok, pokud chci antibiotika, musím nejdříve načůrat do připravené nádobky. A já si s hrůzou představila, jak jdu tou uličkou, kde jsem před chvíli seděla, s plnou nádobkou a jak se na mě upírají všechny ty zvědavé oči. Zavrtěla jsem vzdorovitě hlavou. Tak to ani náhodou. Nemůžu, nepůjdu, nic bych ze sebe stejně nedostala. Sestřička mě nejprve před všemi v čekárně přemlouvala zvláštním nepříjemným způsobem a pak mě s nevolí vzala k doktorovi. Ten se na mě ani pořádně nepodíval, řekl, ať přinesu moč příští den a vrazil mi recept na antibiotika.

Nádhera, paráda, konečně venku, konečně pryč z té zaplivané ordinace, kde se na mě stejně nikdo ani nepodíval a ani se nikdo nezeptal, jak se cítím.

„A dost! Mám přeci právo volby!“ Zaznělo mi v hlavě. Už to není tak jako dřív, že člověk patřil k jednomu místnímu obvodnímu doktorovi a neměl na výběr. Dnes už jde hlavně o byznys, doktoři bojují o pacienty. Pokud se mi nelíbí u jednoho lékaře, ať už je to obvodní, zubař nebo jiný, tak můžu přejít k někomu jinému. Není na tom nic špatného.

Neváhala jsem a přestoupila k jinému doktorovi, o kterém jsem měla dobré reference. Je příjemný, ptá se, zajímá se a je hlavně ohleduplný.

Ovšem, jako ostatně vždy – šla jsem proti proudu, mému starému doktorovi se to nelíbilo. Vyžádala jsem si své papíry, které jsem dostala až 3 měsíce po mém přestoupení. A ještě u toho měl spoustu řečí.

A já se ptám, proč spoustě lidí stačí taková péče? A proč se lidé neozvou, pokud se jim tato péče nezdá adekvátní? Stále je v nás zakořeněn názor, že doktor je svatý a že má vždy pravdu. Doktora musíme přeci poslouchat! Ale tak to není. I doktor je člověk, který dělá chyby, má své názory a životní zkušenosti. Nemůžeme mu slepě věřit a nechat si líbit nepříjemné chování nebo bezohledné vyšetření.

Nebojte se změny! Stojí to za to. Dnes už je tolik možností, tak proč je nevyužít. O své zdraví musíme pečovat a začíná to právě výběrem lékaře. Na něm záleží, na jaké vyšetření nás pošle, jaké léky nám předepíše a co nám doporučí. Ne každý doktor se nám může líbit, proto si i vy najděte takového, který vyhovuje právě vám.

Autor: Diana Dürichová | pátek 14.6.2013 13:44 | karma článku: 17.34 | přečteno: 859x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 250 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 427 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 108 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 590 | Diskuse
Počet článků 15 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 517

pedikér/masér/lektor

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...